Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 18 december 2009

Alltså

Vad är problemet med Stockholm och snö? Så fort det kommer 2 mm puder så stannar hela samhället av. SL kommer på att deras bussar kör på sommarvåfflor och ställer in alla turer och folk får åka skidor hem från arbetet. Det kommer snö på järnvägspåren och pendeltrafiken rasar ihop och folk får gräva bivack på perrongerna för att inte frysa ihjäl. Plogbilarna står avställda i lador långt ute på landet eftersom det aldrig blir "vinter" i Stockholm och Ragnar 83 får skotta sig till närbutiken med en frystorkad Röster i Radio & TV från 1972. Sen har vi alla jävlar som inte kan köra bil. Och då menar jag inte dom som faktiskt inte kan köra bil. För dom har vettet att ställa bilen och ta pendeln istället som inte går. Jag menar Svenne Banan med fartrabies som rattar sin svarta Audi A6 genom rusningstrafiken som en rattfull Sune Mangs med ögonlapp och klumpfot. Resultatet blir avåkningar och kaos. Så. När jag åker förbi alla som sitter i en snödriva i lågskor och innebandyfrippa och med stelfrusna fingrar tafatt försöker ringa bärgare på den senaste pekmobilen så varken stannar jag eller tycker synd om dom. Jag skrattar. Högt. Som en ond galen vetenskapsman.

Inga kommentarer: