Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 9 december 2009

Nobel goes Africa

Ikväll går jag på lokal med vänner. På afrikansk lokal. Det blir mycket spännande. Men. Jag tror inte det riktigt är min typ av safari. Tror inte det kommer blåsa sandstorm i gomseglet. Tror inte jag kommer slå på stora djungeltrumman. Tror inte jag kommer gunga i lianen av maten. Men. Det kommer bli mycket trevligt hur som helst. Det är dessutom Nobeltema kvällen till ära. Jag är nominerad till Årets Farsa. Känner mig oerhört hedrad av mina vänner och kollegor. Jag förbereder just nu mitt tacktal som jag ska läsa upp på fint gammalt afrikanskt Kluck-kluck språk. Jag tar på mig min finaste banandräkt, smörjer näsflöjten och tar en malariaspruta.

Inga kommentarer: