Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 12 maj 2010

En dag på golfklubben





Vi åkte ut till golfklubben med hela familjen för att slå lite boll på rangen. Översten var först ut på mattan. Kasta hit drivern! vrålade han. Sen slog han en hyfsad drive på dryga 300 meter med en aning fade. Vi stod bakom och gav honom en spontan golfapplåd och vrålade; in the hooooole!... Efter avslutad träning tog vi golfbilen upp till klubbhuset. Översten fick såklart köra. En handbromssladd senare satt vi på restaurangen.



Som sig bör efter avslutad golfträning beställde vi in öl. Vi pratade svingteknik, golfmode och summerade Överstens första golfträning som imponerade stort. Själv var han inte särskilt överraskad utan ryckte lite nonchalant på axlarna och frågade hur man blir medlem i klubben och om golfbil ingår.



Sen drack vi öl och bara satt och njöt i solen och utsikten över 18:e green som ligger precis bakom oss. Översten satt och skakade på huvudet och skrockade tyst för sig själv över alla missade puttar vi såg.



Efter det åt vi Bookmaker toast medan Översten satt och gjorde ljudliga pruttljud precis när de sista puttarna skulle slås i på 18:e green. När jag hyschade honom tittade han snett på mig som om jag var dum i huvudet och så började han istället slå en stålsked i träbordet 400 gånger. Jag försökte distrahera honom genom att öppna en ny konversation och tog upp ämnen som storviltsjakt, börsklipp och fastighetsaffärer. Då la han ifrån sig skeden bredvid sin vita linneservett och la huvudet på sne och sa; men far, jag är ju bara ett barn. Kan vi inte prata om vett och etikett på golfbanan istället?
Nästa gång, min son. Nästa gång, svarade jag med ett leende.
Sedan for vi hem till godset.

Inga kommentarer: