Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 11 februari 2011

Force majeure

Jag vaknar och tittar ut. Det är alldeles vitt. Minst 4 meter snö utanför. En pingvin blåser förbi utanför fönstret. Den såg förvirrad ut. Jag rycker nonchalant på axlarna. Tar på mig min Hugh Hefner-rock och låter fötterna långsamt glida ner i dom rosa pälsbeklädda kanintofflorna som står bredvid sängen. Jag hasar långsamt ut i köket. Tänder ett ljus till min fru som fyller år och gör frukost. Sneglar ut genom köksfönstret. Kung Bore ylar som en besatt. På teven varnar dom för trafikkaos. Nättidningarna likaså. SL´s hemsida är lika död som fossilen av en brontosaurus. Plötsligt knackar det på köksfönstret. En isbjörn står och huttrar och vill in i värmen. Jag skakar på huvudet och pekar mot grannen. Han nickar och lufsar vidare. Jag tänder upp i öppna spisen. Värmer lite äggtoddy. Skvätter i en slurk konjak. Bryter upp några golvbrädor från vardagsrummet och kastar in i elden. Det sprakar till. Sätter mig i fåtöljen. Tänder en pipa. Smuttar lite på toddyn. Idag jobbar jag hemifrån.

Inga kommentarer: