Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 2 februari 2011

Snusfri dag 3

Sitter vid min dator. Surplar på mitt kaffe. Jag har inte snusat på tre dagar nu. Det går bra. Utmärkt faktiskt. Inga cravings här inte. Skönt. Sträcker lite på mig. Sneglar på kollegan bredvid. Hon ser aningen konstig ut. Som att hon sitter i en pappsäck. Alldeles stilla är hon. Doftar bekant. Lite som tobak faktiskt. Hennes skrivbordsstol är borta. Hon verkar sitta som i en stor rund plastlåda. Locket ligger bredvid. Märkligt. Hon påminner faktiskt om en gigantisk portionssnus. Det är ju för bra för att vara sant. Snusarnas snus sitter plötsligt bredvid mig och pockar. Det här tillfället får inte glida mig ur händerna. Det är nu eller aldrig. En sån här stor fin snus får man bara en gång i livet! Jag närmar mig försiktigt. Smyger upp bakom. Börjar varsamt trä min överläpp över den enorma påsen. Det är som att försöka sätta en badmössa på en blåval, men det måste bara gå. Herregud. En sån underbar snus. Plötsligt hör jag någon vråla. Jag rycker till och den enorma snusen är som bortblåst. Framför mig sitter istället en förvånad kollega med min överläpp runt skallen. Jag sätter mig skamset i min stol och spottar försiktigt ut hennes stickade mössa.

Inga kommentarer: