Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 10 februari 2010

Konfan i bilder



Här bodde vi i Sandhamn. Tänkte genast på hotellet i The Shining. En galen Jack Nicholson med yxa och skit som vrålandes hugger sig genom min rumsdörr. Tänkte på det hela natten sen. Och snubben utanför porten längst ner i bild ser väl fan galen ut. Skepparkrans och yxa hade han den galningen.



Efter konfan åkte vi skidor. Vi fick låna gamla armeskidor från 40-talet. Vita blixten hette dom tydligen. Mina gick sönder direkt och jag fick låna Eventkillens proffslagg med pjäxor och han fick promenera runt istället. Jag kom tillbaka till hotellet före alla andra och sprang in och smygsvepte en kall öl. Det var en slags seger kan man säga. Jag har inte svept en öl så snabbt sen jag var sjutton. Det var också en slags seger kan man säga. Tyvärr avslöjades jag direkt eftersom jag inte kunde sluta rapa när de andra kom tillbaka.



Sen firade vi med champagne eftersom vårt lag vann Vinter-OS jippot som vi hade i snön efter skidåkningen. En gren var att springa fram till en pinne och snurra runt tio varv och sen vinglandes springa tillbaka i mål. Det var mycket underhållande. Tack vare ölen som jag druckit strax innan så blev jag aldrig vinglig av allt det där snurrandet. Det ena tog ut det andra kan man säga. Sen smakade segern extra gott och till slut blev jag vinglig iallafall. Konstigt det där.



Här sitter vi och mumsar middag. Riktigt stekigt. Med en sjujäkla kristallkrona i taket. Varje gång jag ser en kristallkrona får jag tvångstankar. Jag vill slita av mig kläderna och kasta mig upp i lampeländet och gunga som en galen apa. Konstigt det där.



Dagen efter öppnades som vanligt med ljuv musik från min älskade storbandsorkester som började spela redan klockan 06.00. Det luktade tjära och gammal sur skepparkrans när dom drog i gång vansinnet. Dom följer mig vart jag än tar vägen. Konstigt det där.

Sen åkte vi hem.

Inga kommentarer: