Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 22 februari 2010

Strand 2010

Jag öppnar garderoben. Lutar mig in i mörkret. Lyfter fram dom små strömlinjeformade alvskorna. Dom är fjäderlätta. En gång gjorda för optimal fart och lätta steg. Blåser av florsockret och tömmer ut några gamla grillchips. Jag ställer ner dom och lutar mig in igen. Plockar upp tavlan med guldram med porträttet av Fabio med sin enorma solbrända torso. Torkar av de feta fingeravtrycken från glaset. Det luktar bacon och soffpotatis. Hänger upp den på väggen. Lutar mig in igen. Plockar upp det minimala klädstycket i hajskinn. Skakar ur kaksmulorna. Drar på mig den sportiga hajmankinin och stoppar i en ordentlig socka. Nu är det jag som tar tag i detta. Nu är slut med Sune Mangs leverne. Ut med tårta. In med sushi. Ut med smågodis. In med sallad. Ut med Sune Mangs. In med Lave Mangs. Nu blir det träning på allvar. Jag tar med alvskor, Fabio och mankini.

Inga kommentarer: