Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 29 januari 2008

Tappat formen.

Tränade igår. Jag börjar alltid med att springa på löparbandet. Ungefär 4 km brukar det bli. Avslutar med styrketräning i 20-30 minuter. Sedan jag gick ner mina 9 kilon har jag varit rena jävla Legolas på löparbandet. Jag har svävat fram som en bögig alv med balettskor på fötterna. Benen har gått som vingarna på en kolibri. Fjäderlätt. Jag har varit i form. Fin form. Tills igår.
Man vet att man tappat formen när man redan efter 1 minut undrar varför bandet går så fruktansvärt fort. Man vet att man tappat formen när man redan efter 3 minuter flåsar som en flodhäst som precis klämt ut en 60 kilos flodhästbebis och sekunden senare upptäckt att det blev tvillingar. Man vet att man tappat formen när man redan efter 5 minuter har en längre salivsträng hängandes i mungipan än skäggmuffen Tomas Wassberg efter 5-milen 1987. Man vet att man helt enkelt blivit gammal när man lyckas tappa formen på mindre än 3 dagar.

Jag läste imorse att 3 timmars träning per vecka gör en 10 år yngre. Men det stod ingenting om hur mycket man åldras efter en riktigt fylla. I torsdags festade jag hårt i ca 9 timmar. Om vi antar att 3 timmars fylla åldrar en 10 år, så innebar hela fyllan (9 h) att jag åldrats totalt 30 år. Men jag tränade dock ca 3 timmar samma vecka. Alltså -10 år. Det blir en föråldring av 20 år. Jag har alltså inte tappat formen. Det var bara det att det inte längre var en 36 åring på löparbandet utan en 56 åring.

Inga kommentarer: