Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 21 januari 2008

Vilken start på veckan.

Det här kändes precis som vilken måndag som helst. Trött. Mörkt. 2 meter slask. Köer. Väl på plats på jobbet börjar jag alltid med att läsa mailen. Eftersom det varit helg brukar det mest vara crapmail från helgarbetande journalister som undrar vem som stulit deras kaffekopp, ändrat sittställningen på deras skrivbordsstol eller om någon har en laddare till deras mobiltelefon av typen Motorola Beta 1 NMT anno 1991. Men. Det var ett mail som stod ut i mängden. Ett mail som i ämnesraden lyste upp hela skärmen med "Congratulations! LOTTO WINNER". Det kan ju inte vara annat än något alldeles fantastiskt som hänt mig.

"Congratulations!,
You are hereby notified that your email identity has won EUR 1 000 000 (One million Euro) after our final email draws condcuted last week.Your email ID was attached to serial number : 25-6395 and drew the winnig numbers; 4.36.18.2.31.39
Please contact your assigned release manager, Mr.Mac' Grant by his email below;
Mac' Grant
Foreign Services Manager,
Information and Payment Bureau. London Representative Office.
( Email: info@lottomail.vossnet.co.uk )
for more information and release details.
To avoid complications or delay, please quote your refernce and batch numbers in every correspondence
Yours truly,
Jean-Piere Beuret,
Promotions Manager,
Loterie 'Romande'"


Tänka sig. En miljon euro. På en måndag också. Vilken start på veckan. Nu ska jag börja fila på min avskedsansökan. Jag lägger upp den på bloggen så snart den är färdig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen grattis till miljonen! Nu vill jag verkligen gifta mig och få del av rikedomen :-)

Anonym sa...

det är en bluff fattar du väl! det är massa som fått ett sådant mejl, jag med och dom vill typ att man ska skicka pengar på nåt konto o.s.v. om jag var du så skulle jag slänga din avskedsansökan...nu genast.

Anonym sa...

Grattis !
Jag vann detsamma men lustigt nog så var det exakt samma siffror som du hade !

Anonym sa...

Grattis till miljonerna. Jag vann oxå 11 millar i dag och det är nog många som vunnt så snart kan vi ta över saab

Unknown sa...

Vann du bara 1M euro jag vann faktiskt 2,5M fantastiskt svarade att de kunde sätta i pengarna på mitt paypal konto :-)
God jul.