Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 21 april 2009

HIF-DIF 3-1

Jag har slutat bry mig. Jag är som en Death Star med en sköld runt mig. Inget går igenom. Ogenomtränglig. Jag tar fortfarande in informationen men jag hummar bara åt sportresultaten när jag bläddrar igenom morgontidningen. Hmm...mmm... se där ja... muttrar jag. Fäster genast blicken på något annat mer intressant. Cricketkrock i Bombay... åhå!.. Curling för närsynta... nämen!.. Lerduveskytte för enarmade... jaha ja... Så bläddrar jag vidare till kulturdelen... ja ja... så ja... nu tar vi det lugnt. Slutar läsa. Fokuserar på något annat. Andas. Lugnt. Fäster blicken på en liten söt fågelunge utanför fönstret sittandes på bläcket. Solen värmer skönt mot dess fjäderskrud. Han sitter där och pickar den lilla gynnaren. Jag ler när jag tittar på den.Vad hade jag inte gjort för att vrida huvudet av den. Kanske stänka lite bensin på den. Tända på. Ser när eldbollen flyger iväg i panik och störtar genast ner i en gatubrunn och dör. Jag tittar ner i grötskålen. Äter vidare av frukosten. Inget i sportens besudlade värld bekommer mig längre. Jag tittar upp på fågeln. Så ler jag igen.

2 kommentarer:

Andy sa...

Ger du upp? Du e ingen riktig blårand du. Vi e ju vana vid motgång.

Hegge sa...

Jepp. Det var länge sen. Jag hatar numera all fotboll, ogillar hockey och tar avstånd från handboll, innebandy, bandy, friidrott och alla stora mästerskap. Jag gör ett undantag, golf. Det gillar jag fortfarande. Det gör mig lugn. Vill inte döda något då. Förutom när jag själv spelar förstås.