Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 19 januari 2010

Kaviarmackan och krigsfilmen

Sen måndagkväll. Egen tid. Zappar fram min favoritkanal TV4 Film. Gillar den verkligen. Visar ofta gamla härliga klassiker från 80 och 90-talet. Häromdagen gick Nyckeln till friheten, en grym rulle. I går var det dax för en krigsrulle - Bat 21, med Gene Hackman och Danny Glover.
Har bäddat ner mig i soffan bredvid min fru som läser min tidning - Aftonbladet. Jag tittar på hennes grannkanal - TV 4 Film. Det är så vi jobbar när vi är lediga. Jag sitter och öser beröm över kanalen. Min fru hummar och nickar medan hon bläddrar i tidningen. Har gjort det bekvämt för mig. Kaviarmackor och krigsfilm. Jo jag tackar jag. Men något är fel. För bövelen. Det är ju ingen text! Och min vietnamesiska som är så dålig. Knäckesmulorna flyger ur min mun när jag beklagar mig över det inträffade. Här sitter man och lovordar kanalen. Filmerna. Så ingen text.
Lugn!, säger min fru. Jag fixar.
Hon lägger ifrån sig min tidning - Aftonbladet. Tar sin mobil. Knäpper iväg ett mess.
Så, fixat, säger hon lugnt.
Jaha?, säger jag. Vadå fixat?
Jag har messat Malte, min chef, han fixar det, mumlar min fru och fortsätter bläddra. Jag sitter förvånad och knaprar på min macka. Tittar på klockan. En minut senare poppar texten upp som på beställning.
Fantastiskt, tänker jag. Jag älskar min fru. Jag älskar TV4 Film. Jag älskar Malte - textfixarmannen.

Inga kommentarer: