Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 5 mars 2010

Det knackar på...

Igår kväll. Julakatalogen har kommit. Hundratals sidor av bläddring pockar och lockar. Bläddrar genast fram sidorna med luftvapen. Skrockar för mig själv. Går igenom vapnen var för sig. Kollar igenom alla tillbehör från kikarsikten till rödpunktsikten. Ler för mig själv. Ska skatorna gå en tuff vår till mötes månne? Plötsligt knackar det på dörren. Jag öppnar. Det är en man med skepparkrans och lustig hatt från Ornitologiska Föreningen. Han synar mig noga. Skakar på huvudet och säger;
"Nej, inte skjuter man skator inte, dessa vackra underbara fjäderfän..."
"Nene", svarar jag lite skamset och stänger dörren.

Jag bläddrar vidare till trädgårdssidorna.

Skrockar för mig själv. Går igenom grillarna var för sig. Kollar igenom alla tillbehör från stekspadar till halster. Hittar en enorm lokomotivkolgrill. Kolgrillarnas konung. Med skorsten, rökhus och hela skiten. Ler för mig själv. Går grisarna en tuff vår till mötes månne? Plötsligt knackar det på dörren. Jag öppnar. Det är tjock rosablek man med gristryne från Djurens Rätt. Han synar mig noga. Skakar på huvudet och säger;
"Nej, inte grillar vi grisar inte, dessa vackra underbara fläskdjur..."
"Nene", svarar jag lite skamset och stänger dörren.

Jag kastar iväg katalogen i vredesmod. Tar istället upp Aftonbladets MC bilaga.
Skrockar för mig själv. Går igenom cyklarna var för sig. Kollar igenom alla tillbehör från hjälmar till läderställ. Ler för mig själv. Ska bilisterna gå en tuff vår till mötes månne? Plötsligt knackar det på dörren. Jag öppnar. Det är en tunnhårig småfet 40-års kris som står för dörren. Den synar mig noga. Skakar på huvudet och säger;
"Får jag komma in?"
"Välkommen", säger jag.

Så sätter vi oss tillsammans och bläddrar vidare i MC bilagan. Vi skrockar för oss själva när vi lägger ögonen på en H-D Fatboy. Det bankar på dörren igen. Vi öppnar inte.

4 kommentarer:

Ludvig sa...

Kan du hålla den här kvaliten i 250 sidor så har du en storsäljare på nästa bokmässa....

Hegge sa...

Tack. Sen följer ett liv i matriellt överflöd. Privatjet, butler och liten bögig hund med blingbling.

Jonas sa...

Jag och Arvid ska ta hojkort i vår. Ska du hänga på?

Unknown sa...

Ja e lite sugen faktiskt.