Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 9 mars 2010

Måndagen som försvann

Fick en dålig start på måndagen och veckan. Allt jobb sedan i fredags eftermiddag försvann som en fis i nordanvinden när datorjäveln kraschade. Bröt jag ihop för det? Nej. Inte alls. Jag grävde mig en grop under skrivbordet, rakt ner i betonggolvet. Så satt jag där i min lilla håla som Saddam gjorde under krigsslutet med en burkcola, en ask småkakor och en kortlek med pinupbilder och bara väntade ut allt. Nu är det tisdag morgon och ingen har hittat mig ännu. Antagligen har ingen letat heller. Kakorna är slut. Kortleken utnött. Jag tittar upp ur min lilla håla. Ingen är här. Så jag sätter mig och jobbar igen. Som ingenting har hänt. Som om måndagen inte existerat. Som om mitt arbete aldrig försvunnit. Tisdag. Bra jäkla dag.

Inga kommentarer: