Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

lördag 27 mars 2010

Tågresan




Vi åker tåg. På väg till Åre. Jag har inte åkt tåg sedan lumpen. Trodde att det liksom hade hänt något sedan dess. Att det skulle vara lite modernare. Men va fan, tåget är ju för bövelen från 1800-talet. Det är ju som att åka tåg i gamla Sovjet eller DDR. Det luktar bränd metall och allt går i bruna kulörer ombord. Sen har vi ju SJ bakom roddret. Det började med att tåget var 50 minuter försenat från Stockholm. Nu har vi åkt i två timmar och stannat 4 gånger pga att loken pajjar hela tiden. Det här är inte en resa till Åre. Det här är en resa i tiden. För så där en 80 år sedan. Nu sitter vi fast i en redneckhåla som heter Tierp. Dom försöker tydligen laga tåget. Samtidigt försöker dom kväka ut trafikmeddelanden via högtalarsystemet som håller andra världskriget-klass. Så. Vi håller humöret uppe. Översten sover. Jag sitter och muttrar. Och min fru som är på bilden har tappat förståndet och skenat alldeles. Som ett tåg. Fast inte det här tåget då. För det står still. Som tiden. På just det här tåget. Gott så. Härligt. Nu ska jag fråga om dom har tvångströjor ombord till min fru.

Post From My iPhone

1 kommentar:

Ludvig sa...

Går bilen bra?