Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 16 juni 2010

Guldfiskminne

När man som småbarnsförälder aldrig får sova ut så händer det saker med en. Man blir såklart trött. Lite butter. Energin räcker inte riktigt till alla gånger. Men det värsta är nog minnet. Eller snarare bristen på minne. Närminnet är som bortblåst. Som hos en riktigt gammal människa. Jag kommer ihåg det som hände för 20 år sedan men inte det som hände för 5 minuter sedan. Måste hela tiden stanna upp och fundera. Vad var det jag höll på med? Har jag glömt något nu? Jobbigt som fan. Det är ungefär som att vara småbarnsförälder och när man aldrig riktigt får sova ut. Man blir lite trött. Kinkig liksom. Men värst är nog minnet. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde alldeles nyss. Jobbigt som fan. Nu ska jag gå och äta lunch. Antagligen för andra gången idag.

Inga kommentarer: