Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 21 juni 2010

Räknar ner

Tre dagar kvar. Sedan är det adjöss och tack för fisken. Sju månaders pappaledighet. Sju månader av "jag ska lära dig allt jag kan...". Herregud. Vad ska jag göra de sista sex månaderna?
Nåväl. Jag har planer för våra kommande stunder. Jag tänker krigsskepp och vilda bestar. Det borde väl funka på en då ett år gammal grabb. Kanoner är kul. Djur är kul. Ser verkligen framemot våra kvalitetsstunder tillsammans. När vi hand i hand beundrar en haubits anno 1942 eller med biljardstora ögon bevittnar en ekorre som slits itu av en uttråkad björn på en djurpark någonstans i Stockholm. Vi applåderar och går vidare och köper korv, glass och en färgglad ballong.

Nåväl. Jag mjukstartar min ledighet med den tradionsenliga fiskeveckan i fjällen. Med mig har jag min skinntorre men hjärtliga vän Pelle och en burk honung. Däruppe möter vi upp the old man och tre alkoholstinna fiskegubbar. Tillsammans ska vi göra sjön osäker. Anslagstavlan är som vanligt med och filmar klipp för kommande sjövett-kampanjer. I år ska även jag själv filma veckans händelser och klippa ihop en film från verklighetens norrland. En djupdykning i flaskan, fiskets fantastiska värld och björnar vi minns från nära håll. Då har jag och Lillen något att titta på när höstens mörka dagar tränger sig på. Vi applåderar och går ut till poolen och metar mört.

Nåväl. Sedan bär det av till Italien i två veckor. Då ska det ätas, ätas och åter ätas. Körvar, ostar och gigantiska biffar. Jag och Lillen ska tävla i flest antal rätter under en middag. Vi applåderar och sätter på oss våra maghjul och rullar hem i den toscanska natten.

Nåväl. Vi hoppas att vi får träffa våra kära vänner Claes och Lisa i Skåne senare i sommar. Då ska vi njuta av Österlens pärlor och Clabbes Weber-grill
ska gå lavahet dygnet runt. Han är mycket noga med det där att betona att det är en Weber-grill. Hemma hos Claes grillar man inte. Man Weber-grillar. Gott så. Vi hoppas vi ses och att allt går bra och ni två blir tre. Vi applåderar och tittar på när Clabbe står upp till knäna i barnbajs.

2 kommentarer:

Fabro Weber sa...

Oj vad det ska WEBER-grillas!!! Marinerat i barnbajs!!! För endast det bästa är gott nog till dig...

Hegge sa...

Jag är härdad! : )