Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 1 juni 2010

A train to work

Åker alltid bil till jobbet. Om jag inte min fru ska ha den. Eller om jag ska ut och hänga i någon takkrona på kvällen. Annars alltid bil. Älskar bilen. Gillar att sitta där och lyssna på radio och göra gubbljud när någon annan bilist kör som en idiot. Jag har slutat vifta, svära och tuta. Orkar inte bry mig längre. Jag gör gubbljud istället. Härligt att bli äldre.

Men. Nu är majtrafiken här. Vilket innebär otroligt bajsnödiga köer från start till mål. Orkar inte det heller. Så. Jag funderar på att börja åka tåg. Ja. Visst låter det ofattbart. Ofattbart konstigt. Jag har inte köpt ett busskort (heter det så fortfarande?) på 20 år. Hur gör man? Är det fortfarande foto på en själv med namn och hela skiten? Har kanske utvecklingen gått framåt tro? Får man ett chip inopererat i skallen och sen dunkar man bara huvudet mot spärren? Jag känner mig osäker här. Nästan lite pirrig. Det blir spännande det här. Tåg. Och kan jag fortsätta med mina gubbljud på tåget? Det är den stora frågan.

Inga kommentarer: