Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 23 juni 2010

Sista dagen

Sista dagen på jobbet. Känns konstigt. Framförallt för att storbandet med de spelande romerna följde med mig idag. Dom står bakom mig och spelar frenetiskt. Saliven sprutar ur deras galna munnar. Strängar glöder. Träflisor ryker ur ukulenen. Knappar trillar från dragspelet. Den lille dvärgen med skinnbyxor sitter på mitt huvud och trummar som en besatt. Jag försöker se oberörd ut. Låtsasjobbar. Fingrarna snubblar över tangentbordet. Musen halkar av mattan. Skärmen är suddig. Kaffekoppen skakar när jag lyfter den. Munnen är torr. Ögonen små och insjunkna. Känner mig som Gollum som lojt sitter och slickar på en död fisk.

Dom vet att det dröjer till nästa gång. Det här är deras avslutningsnummer. Därför ger dom allt.

Inga kommentarer: