Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 10 juni 2010

Storbandet är tillbaka

Så kom dom till slut. In marcherade först den lille trumslagaren som bankade och slog. Efter kom mannen med cymbaler som grinade illa mot mig och hojtade och hade sig. Sedan fortsatte det tills sovrummet var fyllt av orkestermän. Jag låg försvarslös i sängen och gnydde. Trots att jag tryckte i mig Bakis och halva medicinskåpet några timmar innan så var detta ett slag jag inte kunde vinna. Jag lät mig omslukas av deras bröl och vansinnestoner i över 20 minuter innan jag var stark nog att ta mig ur sängen. Nu får det vara nog! tjöt jag. Jag greppade den lille trumslagaren i benen och svingade honom mot cymbalmannen så att instrument och bandmedlemmar flög runt. En efter en lämnade dom rummet. Förutom dvärgen med lustig hatt utrustad med dragspel som på något sätt lyckades klamra sig fast i mitt bakhuvud. Ja. Han är med mig hela dagen har han låtit berätta för mig. Jaha. Trevligt med sällskap. Vi åt lunch tillsammans. På McDonalds. Jag åt kycklingburgaremeny. Han fick ett Happy meal.

Inga kommentarer: