Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 4 juni 2010

Toscana



Fick nya bilder från boendet vi hyr i sommar i hjärtat av Toscana. Här är stenhuset vi ska bo i. Ser jävligt gött ut, eller hur? Kasta in några utemöbler, ett par flarror vin, några sköna ostar och ett par kilo kallskuret så är vi hemma. Eller ja, ni kanske är hemma i regnet och vi är... just det, i solen.



Pool, trädgård och basketplan. Jag sätter några treor och ett par sköna dunkar, kör highfive med Lillen och drar en moonwalk rakt ner i poolen 10 meter bort. Frun sitter under parasollet och kastar ner salamikorvar till mig i poolen som jag fångar med munnen. Missar jag så vrålar jag; flooooaaaaater!



Sedan samlar vi familjerna vid poolkanten och njuter av utsikten. Alla sitter tysta och beundrar det Toscanska landskapet. Alldeles tyst och lugnt. Inte ens den minsta vindpust förrän tystnaden plötsligt bryts av en trumpetande korvprutt från någon. Någon harklar sig, en annan tittar stressat på klockan och alla skingrar sig snabbt därifrån.



På vägen upp mot huset spatserar vi runt i den fantastiska trädgården. Fingrar försiktigt på olika kryddor och växter. Nyper av några oliver från trädet. Sparar ett par i fickan till dry martinin som snart ska serveras innan middagen. Idyllen spricker när rop hörs nerifrån poolområdet. Folk kastar sig i panik upp från poolen. Någon har tydligen glömt en korv.

Inga kommentarer: