Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 22 juni 2009

Fiskecamp





Första fiskedagen är till ända. Vi har haft alla årstider på en och samma dag. Som tur är har jag alltid mina långkallsingar på mig. Oavsett väder. Och pluntan med eldvatten såklart. Idag kom det upp tre galna fiskegubbar till hit till stugan som ska göra sjön osäker. Anslagstavlan jublar och sätter i ny film i kameran.

Kniven på bilden satte vi stocken ifall det skulle komma en björn när vi grillade korv mitt i vildmarken. Inte för att försöka döda björnen. Nej. Utan den som var snabbast fram till kniven av oss får skära hälsenerna av den andre och därmed kunna fly undan medan den andre ligger kvar och sprattlar och blir uppäten. Det är vänskap när den är som allra finast det.
Imorgon tar jag med en extra kniv, löparskor och byter ut Pelles solkräm mot honung.

Post From My iPhone

Inga kommentarer: