Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 18 juni 2009

Semester


På söndag sticker jag och Porky norrut. Till myggens, knottens, fiskarnas och de alkoholiserade banjolirarnas förlovade land, Jämtland. Det blir en vansinnig mix av fulla redneck-grannar, miljoner knott, fanatiskt fiske, eldvatten och vuxna män som gör saker tillsammans. Jag kommer att återkomma med rapporter och inlägg från djupaste Sameland. Dom kan vara konstiga. Galna. Fula. Fiskiga. Doppade i whiskey. Insmörjda i myggmedel. Inrökta i tobak. Men dom kommer vara äkta. Direkt från verklighetens Jämtland. Kanske direkt från båten. Kanske precis när jag bitchslapar Porky med en död fisk. Vem vet? Men en sak vet jag. Eller snarare tre. Till resan tar jag med ytbedövning, banjo och min personliga shaman.
Skitfiske!






1 kommentar:

Helvårt Grandslam sa...

Ha kul nu! Själv ska jag förbereda mig inför min nya tjänst. Jag har blivit befordrad till fartgupp i garaget.