Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 10 september 2009

Lektion under förlossningen





Jag hade ingen aning om hur jag skulle fixa själva förlossningen. Att min fru skulle kirra det var det inget snack om. Hon är stark. Jag själv var ett mer osäkert kort. Men. Jag bet ihop och det visade sig att jag var en ypperlig coach. Ja. Se här bara. Här går jag igenom hur lustgasen funkar för min fru. Vrid upp på max. Ta några riktigt feta andetag. Och riktigt känn hur du sveps iväg över ängarna. Och säg upprepade gånger för dig själv, jag är inte rädd för att flyga...

Post From My iPhone

2 kommentarer:

Sofia OO sa...

En fotograf och tidigare kollega kommer in med sin hustru på förlossningen, första barnet.
Han blir likblek och svimfärdig och bäddas raskt ned i en hastigt inrullad extrasäng bredvid hustrun. När barnmorskan under värkarbetet kommer in på rummet för att fråga hur det går svarar han, där han ligger med täcket upp till nästippen att:
”Jo, nu är det föll lita bättre”.
Han är från Dalarna.
Den barska barnmorskan spänner ögonen i honom.
”Ja, nu var det ju inte dig jag frågade.”

Hundra gånger grattis till Viggo!

Hegge sa...

Haha! Tack snälla för det! Viggo hälsar å tackar!