Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 14 juli 2008

Måndag



Det är måndag. Igen. Det är tomt på kollegor. Jag sitter här och stirrar på min skärm. Dricker kaffet som smakar som vanligt: kamelstjärt. Men jag är van. Gillar smaken av kamelstjärt. Ute på gatorna är det tomt. Inget liv alls. Alla är på semester. Morgontrafiken är ett minne blott. Bara turister ute och kör på gatorna. Åker sightseeing i vänsterfil. Retar gallfeber på mig. Jag vill tuta på dom. Lära dom hur man kör bil i stockholm. Men jag håller igen. Sväljer frustrationen. Jag är fortfarande i jobb-mode. Alltså. Full patte i trafiken. Jag har egentligen inte alls bråttom att ta mig till jobbet. Men. Det sitter i ryggmärgen. Det ska ta så kort tid som möjligt att ta sig från A till B. Onödigt. Men så är det. Ska försöka börja ställa om till semester-mode redan nu. Så jag är förberedd. Om fem dagar stänger jag grafikfabriken. På med midjeväska, speedos och flipflop. Då ska vi göra Skåne och Småland. Då ska jag köra långsamt. I vänsterfil.

Inga kommentarer: