Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 3 juli 2008

Sparky makes my day



På väg till jobbet. Jag lyssnar på radio. Kanalen spelar "You can call me Al". Jag krämar på stereon. Världens bästa låt tänker jag för mig själv. Dessutom spelade vi den under vigseln. Jag blir på så jäkla bra humör varje gång jag hör den. Sitter i bilen och lallar med. Rutorna skakar i bilen av basen. Jag höjer ytterligare. Lallar vidare. En tråkig torsdag har plötsligt bytts till en rackarns jäkla kanondag. Och varje gång jag hör den tänker jag på musikvideon med Chevy "Sparky" Chase. Världens roligaste man. Då blir jag ännu gladare. Och plötsligt längtar jag till jul. Till december. Då klämmer jag på "Ett päron till farsa firar jul" på 40 tummaren. Alltid en lördag. Alltid innan jag ska gå ut i trädgården och hänga upp alla våra hundratals julbelysningar. Alltid en morgon. Då lägger jag mig på soffan i morgonrocken. Kanske smaskar jag på lite frukost samtidigt. Med ett ständigt leende på läpparna innan jag ens satt på rullen. För jag vet. Jag vet att jag kommer skratta. Trots att jag sett filmen oändligt många gånger. Min fru skrattar också. Men inte åt filmen. Utan åt mig. Men där ser ni. Oavsett om man gillar Chevy eller inte. Så sprider han glädje. På olika sätt.

Så är ni lite deppiga idag så höj ljudet, släpp tangentbordet, kasta kläderna, lalla med och kräma på:

Inga kommentarer: