Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 7 juli 2008

Sprit, ananas och chinchillor


En bisarr tillställning. På ytan en helt vanlig grillfest i Täby hos en kollega till min fru. På djupet en mystisk storseans. Ingredienser: ett antal människor, grillmat, sprit och 2 st chinchillor. Varav den ena av dessa pälsbollar skulle döpas under kvällen. Det var högtidstal, mystisk man i kåpa, ananaser och en chinchilla som satt djupt försjunken i en blomkruka av större modell. Medan ceremonin pågick satt den där i sin kruka och blygsamt tittade ut över publiken som fnissandes bevittnade denna bisarra upplevelse. Jag är glad att jag var onykter. Kanske hade jag ringt en taxi annars och skyllt på att jag glömde mata vår vandrande pinne och genast måste åka. Kanske hade jag långsamt backat med ett konstlat leende på läpparna för att ljudlöst försvinna ut ur buskarna bakom oss. Kanske hade jag skrivit "Hjälp oss!" med fingret i potatissalladen för att ett eventuellt överflygande flygplan skulle se det och skicka hjälp. Men. Med lite promille i kroppen blev det hela rekorderlig underhållning. Bisarr. Men underhållande. Och den lille gnagaren fick till slut namnet Ananas. Festen fortsatte sedan i en mer normal riktning. Med frågesport, Singstar och sprithink. Med andra ord. Alla ingredienser en lyckad grillfest bör ha. Den här var dessutom ordentligt kryddad.

Jag har i allafall lyckats hitta ett motmedel mot de spelande romerna som vanligen besöker min pannlob efter varje festtillfälle. 2 st Bakis-piller innan nattning och romerna med näsflöjt, cymbaler och orgel är som bortblåsta. Söndagen gick ändå i Stora Soffans tecken. Med tydliga horisontala inslag.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Täby kan vi festa sörrö. Nu kommer en kul vits:
Hur vet man att det bara finns villor och bostadsrätter i en kommun?
De döper sin ohyra (läs chinchilla).

Ett tips till:
Drick inte piña coladan som serveras om chinchillan inte synts till på ett tag och ägarna ser molokna ut.