Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 19 januari 2009

Måndag

Jag är tillbaka på charkuteriet. Efter jul, nyår, en lång thailandsemester och avslutningsvis en konferens med jobbet. Så. Ikväll ska den här spädgrisen hasa sig upp på vågen för att fejsa sanningen. Det är lika bra att få det kastat i ansiktet som en isterkaka. Jag kommer att se det som motivation. Inget annat. Nu går jag in i en hård träningsperiod. Hängbuken ska bort. Pingislungan ska snart vara ett minne blott. Bitchtitsen ska åter igen bli fasta och fina. Traktorarslet ska lyftas till högre höjder. Fram med kamelstjärtspulver och rå fisk i mängder. Idag kör jag första passet med löpning och styrketräning. Jag har redan blodsmak i munnen. Håll. Yrsel. Hjärtklappning. Kramp. Mjölksyra. Violblå ansiktsfärg. Och psykedeliska hallucinationer. Eller så är det kanske bara känslan av att vara tillbaka i det vi kallar vardag.

Inga kommentarer: