Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 27 januari 2009

Wazz iz happening?

Allvarligt. I morse vaknade jag kl.04:30. Nu kan det tusan inte vara jetlag längre och jag har aldrig någonsin varit morgonpigg. Tvärtom. Pigg som en koltrast på speed på kvällarna och trött som en utdöd dinosaurie på morgonen. Men. I går somnade jag i soffan redan vid sjusnåret med en salivsträng rinnandes ner på mattan och vaknade med ett ryck och ett gurglande ljud mitt i nyheterna.
Så. I morgonbitti går jag upp och mjölkar korna. Går ut med hunden. Bakar bröd. Löser sudoko. Lägger ett 10000 bitars pussel. Målar om huset. Skäller på tidningsbudet 04:15. Drejar en askkopp och målar en tavla i soluppgången. Skjuter tuppen och matar fiskarna i dammen. Väcker frugan med fräcka charader från sena 80-talet. Sjunger bibliska texter framför brödrosten och tittar på testbild på teven i 45 minuter. Rakar benen och färgar håret. Laddar batterierna och skjuter ut mig ur huset. Landar efter en överdos på jobbet och hetsstirrar mig blind till 1700 då jag åker hem och lägger mig i konstiga vinklar i sydläge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en konstig, konstig man.