Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 27 februari 2009

Helgen

I helgen tvingar vi fram våren. Fram kommer golfklubbor och grill. Först åker jag och Jonas till slaktarn för att kunna lägga döda djurdelar på glödbädden. Sedan en runda golf i snömodden vilket nästan är ett måste för att jobba upp en hiskelig aptit för den stundande köttorgien. Så. I morgon tar vi fram maghjul, haklapp, köttyxa och mordisk blick.

På måndag börjar allvaret igen. Ny friskvårdstävling på avdelningen. Den här gången ska jag satsa på intervallträning och målet, förutom att vinna mot andra laget förstås, är att nå "Utmärkt" kondition i Coopers test - att springa 2850 meter under 12 minuter. Så på med alvfötter och strömlinjeformad kropp.
I helgen ska jag försöka nå mitt pågående mål också - att klara 50 armhävningar i rad. Jag är nu uppe i 46. Fyra till och saken är biff. Så. Det är härligt med utmaningar. Nästa är att äta lunch idag i globen utan att gnälla. Omöjligt? Antagligen.

Inga kommentarer: