Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 25 mars 2008

Veckans filmtips!


Jag börjar få fiskeabstinens så jag har beställt en dvd på nätet för att stilla min hunger. Längtar till den årliga fiskeveckan i fjällen efter midsommar. Där vi guppar omkring med vår lilla båt med elsnurra. Spöna är riggade. Dragen och torrflugorna släpar efter båten. I väntan på hugg sitter vi och sippar på en öl. Eller kanske tar en klunk rökig maltwhiskey med smak av tång och hav. Ibland röker vi pipa. Ibland blir det en cigarr. Ibland en vanlig cigarett. Rökning och fiske hör ihop. Som korv och ketchup. Jag tror det ska nappa varje gång jag tänder min gamla majspipa. Jag tänder pipan ofta. Tar en klunk whiskey. Med den där ständiga obehagskänslan av att Anslagstavlan från Svt alltid är med och smygfilmar oss. Varje gång. Vid varje tur. För att kunna visa upp i avskräckande syfte för kommande generationer. "9 av 10 som drunknar till sjöss har rökt pipa, cigarr, cigaretter, druckit öl och whiskey för att sedan ställa sig upp i styv kuling och pinka i öskaret med spö i ena handen och xxxxx i den andra med balans som enbent 4-åring."

Inga kommentarer: