Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 22 september 2008

Buon giorno!

Jag vilar mig i form. Framförallt inför golfrundan i morgon på Bro Hof. Ingen träning idag. Jag är lätt förkyld. Käkar esperitox som en instängd pundare på ett apotek skulle vräka i sig allehanda piller och mediciner från hyllorna. Att bli sjuk nu skulle inte vara bra tajming. Så jag stoppar huvudet i sanden och stoppar mig full med piller. Hela tiden upprepar jag för mig själv. Jag är frisk! Jag är inte sjuk! Det är veckans mantra. Så. Varannan minut ett piller. Varannan minut mantrat.

Samtidigt som jag gör detta arbetar jag som vanligt och lyssnar på en expresskurs i italienska. Jag har nu 5 dagar på mig att lära mig åka tåg, gå på banken, uppträda korrekt i passkontrollen, åka taxi, köpa kondomer, köpa bindor, fråga om vägen och tusen andra användbara fraser på italienska.

Tänkbart scenario:

Jag: Per favore, dove si trova la farmacia?
En italienare: Prenda a destra al prossimo semafore.
Jag: Grazie.
En italienare: Prego.
Jag: Vaffanculo. Vattelo a pigliare nel culo!
En italienare: Scusi???!!!
Jag: Aiuto!! Chiami la polizia!!
En italienare: No no! Chiami la l´ambulanza. É accaduto un incidente...

Inga kommentarer: