Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 16 september 2008

Tre saker att se fram emot



1. Nästa tisdag ska jag spela golf på Bro Hof. Sveriges i särklass stekigaste, bästa, finaste och dyraste bana. Det är banornas fucking Rolls Royce. Det kommer bli tufft. Det kommer bli hårt. Vi pratar blod, svett och tårar. Vi pratar duff, topp och socket. Vi pratar hook, slice och sorkdödare. Psykningarna mellan kollegorna kommer att hagla som Guds vrede. Jag vet en sak i allafall. Slagen kommer gå rakt. Rakt ut i skiten. Och slagen kommer bli långa. Långt ut i skiten.

Men det kommer bli jäkligt kul. Jag tar med knickers. Keps. Rutiga strumpor. Cigarr. Hickoryklubbor. Tjärpastiller. Min gamla Liiiidingö-dialekt. Och massor, massor med bollar.



2. Om två veckor drar jag och lilla frun till Toscana på vår honeymoon. Medan ni sitter i höstrusket och suger på nästa räntehöjning sitter vi i en hyrd cab och steker runt på den Toscanska landsbygden. Vi kommer att svischa mellan de små pittoreska restaurangerna och vingården vi huserar på, precis som gratisbussen kör er mellan ett grådisigt city och ett Ikea med 4000 skrikande barnfamiljer. När ni sitter och hetstuggar på en överstekt kotlettrad med brunsås på lokala sunkhaket och jämrar er över 250 olästa mail. Då sitter vi på en Trattoria och suger på ett glas rött och låter kniven skära i genom en hängmörad Bistecca alla Fiorentina och blickar ut över 250 olivträd i dalen nedanför oss. Jag tar med solbrillor. Flipflop. GPS. Min vackra fru. Och fyra extra magsäckar.


3. Min bäste vän ska gifta sig. I Thailand. Och jag och frun får den stora äran att deltaga i ceremonin. Efter jul drar vi. Medan ni sitter som en blek Gollum och gnager på den sista grisfoten i två grader och slask så sitter vi rödbrända på en strand och lapar sol, öl, god mat och trevligt sällskap. Medan ni byter julklappar i mellandagsrean med 250 i puls och på gränsen till nervsammanbrott byter min vän och blivande fru romantiska ord på en strand med solnedgången i bakgrunden som en gigantisk tavla. Jag tar med solfaktor 2000. Flipflop. Midjeväska. Min vackra fru. Och sverigekeps med ölburkshållare.

Inga kommentarer: