Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 4 september 2008

Frippan

Nu är det bara en dag kvar. Sen får jag karva av mig pälsdjuret jag har på huvudet. På min omröstning (33%) ser det ut som att jag bör behålla min gamla frisyr. Med 20% av rösterna kommer påsen som jag ska dra över huvudet. Om inget händer tills i morgon har jag alltså alternativen att behålla min gamla frippa eller dra en påse över knoppen.

Det är ett svårt val. Påsen lär ju spara mig en del pengar. Jag behöver aldrig bry mig om hur jag ser ut eller klippa mig. Den är dock tveksam att bära vid kraftigt regn eller vid högtidsstunder. Den lär också väcka en del uppmärksamhet. Det kommer tisslas och tasslas. Varför bär han en påse över huvudet? Är han så ful? Är det nya Elefantmannen? Sen dyker det upp frågor vad gäller själva påsen. Färgen till exempel. Laxrosa eller kanske brun? Vad passar till ett par snygga jeans? Ska det vara papper eller plast? Vad är mest funktionellt? Plast fungerar ju fint vid lite sämre väder men kan vara direkt kvävande att bära. Papper är mer miljövänligt och hälsosamt men med betydligt sämre vad gäller kvalité och hållbarhet. Och hur ska påsen användas? Dagtid? Eller kanske dygnet runt. Kanske jag ska fråga min fru. Ja. Hon får bestämma helt enkelt. Påse eller inte påse. Det är frågan.

1 kommentar:

Froggy sa...

Frugan undrar om det ibland finns plats för två i påsen? Kan ju vara mysigt att få komma in och pussas..Sen kanske jag vill ändra min röst till Peter Jihdes frisyr, iaf om det gills att ta hans hår som det är idag, han har nämligen klippt bort peruken och ser väldigt tjusig ut.