Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 5 september 2008

Freitag

Är det inte härligt med fredag så säg. I ett kylskåp inte så långt bort står sex kilo vätternkräftor och väntar. I kväll vankas kräftskiva med öl och tillhörande nubbe hemma hos min bror Jolly Bob. Mina 5-åriga brorsbarn ska såklart vara med på festligheterna vilket betyder att jag får några kring bordet på samma mentala nivå som jag själv. Kanske får vi eget barnbord? Kanske får jag eget bord en bit ut i skogen. Med en påse på huvudet så jag inte skrämmer i väg alla djuren med min groteska frisyr.
Abropå det. I morgon är det jag som tar min feta lekamen och pallrar mig i väg till frisören. Jag tar med egen häcksax för att komma undan eventuella pinsamma situationer som att dom inte skulle ha tillräckliga verktyg för att beskära det värsta av burret. Kanske kan dom klippa ut olika figurer i håret. Kanske en Tyrannosaurus Rex eller ett koppel av vilda mustanger som galopperar över slätten. Eller en 12 våningars tårta med en ananas på toppen. Det är det som faktiskt är fördelen med att ha ett örnnäste på knoppen. Möjligheterna är oändliga. Men jag misstänker att det blir som det brukar bli. Att jag går därifrån som en skamklippt byfåne. Som jag alltid gjort.

Inga kommentarer: