Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 13 mars 2009

Drömmar

För ganska länge sedan drömde jag om att jag skulle få en son. I drömmen hette han Laban. Jag kommer inte ihåg mer än så.

I natt drömde jag igen.


Jag sitter vid ett frukostbord. På bordet finns det äggröra. Till vänster om mig sitter det ett antal för mig okända människor. Jag tror dom är bekanta till min fru. Snett mitt emot mig sitter min fru. Hon äter av äggröran. Mitt emot mig sitter min dotter. Hon heter Amanda. Hon äter också frukost. Hon har hår på huvudet och kan prata. Hon är ohyggligt söt. Stolen bredvid mig till höger är tom. Jag tittar på min dotter. Hon ler. Plötsligt kommer min far in i rummet. Han sätter sig bredvid mig på den tomma stolen. Jag tittar på min dotter. Hon tittar på min far som hon aldrig tidigare sett eller träffat.


Jag säger: "Amanda, det här är din farfar."


Amanda säger: "Han ser kooonstig ut."


Jag vrider på huvudet och tittar på min far. På huvudet har han en mössa. Den är orange. Väldigt orange. Den sitter också otroligt tajt på huvudet. Som en extra hud. Han ser ut som en kuk. Och jävligt konstig. Precis som min dotter sa.


Inga kommentarer: