Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 26 mars 2009

Torsdag

Jag tassar iväg. Skymd av skuggorna. Hukandes. Smyger som en fjäderlätt indian på stäppen med mockasiner av finaste bäverpungskinn. Hoppar ner i lådan för utgående post strax innan brevbäraren kommer och hämtar den. Jag ligger gömd mellan ett A3 kuvert och ett tjockt vadderat paket. En plötslig tvångstanke får mig att börja andas kraftigt för att ånga loss frimärket. Jag trycker snabbt fast det i pannan på mig själv och skriver dit en adress. Lådan kastas in i hissen och med ett gnissel far den neråt och stannar med ett pling på entréplan för att lyftas in i postbilen. Två dygn senare blir jag felsorterad och returneras tillbaka till jobbet. Tusan också. Jag kommer inte undan. Jag har verkligen ingen lust att träna.

Inga kommentarer: