Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 9 mars 2009

För några veckor sedan...


Jag sitter och trummar nervöst. En svettpärla kittlar min panna. Jag sitter och stirrar som i trans på skärmen framför mig. Väntan är brutal. Till en början är allt mörkt. Rösterna runt omkring mig är bara som ett sorl på långt håll. Jag är helt fokuserad på min uppgift. Att titta på skärmen. I min högra hand håller jag någons hand. Det är tydligen min frus hand. Min hand känns svettig, kall och nästan död. Som en fisk. Hennes hand är varm och torr.

Min vänstra fot hoppar orytmisk upp och ner där jag sitter i min stol. Den lever sitt egna hysteriska liv. Min fru tittar på mig där hon ligger på en brits. Hon himlar med ögonen. Foten stannar upp för ett ögonblick. Sedan fortsätter den oförtrutet att hoppa som en mekanisk del i en motor som håller på att gå sönder.

Plötsligt händer något på skärmen som jag inte släppt med ögonen för en enda sekund. Till en början ser det surrealistiskt ut. Ljusstrimmor blandas med kolsvart mörker. Det är svårt att urskilja något. Mitt inre håller på att skena. Foten hoppar upp och ner i warpspeed. Mitt hjärta slår som på en kolibri som snortat kokain på en stureplansklubb halvfem på muggen.
Jag vill bitchslapa mig själv. Men jag är rädd att det skulle se konstigt ut.

Jag biter ihop. Fokuserar blicken. Samlar tankarna. Något rör sig i mörkret. Ljusstrimmorna börjar att samla sig. Formar sig. Jag känner mig aningen fuktig i ögonen.
Jag vill bitchslapa mig själv. Men jag är rädd att det skulle se konstigt ut.

Nu strålar skärmen av ljus. Bilden är nästan stilla. Behaglig att titta på. Något rör sig. Släpande. Rytmiskt. Långsamt. Jag ser nu allt tydligt. Väldigt tydligt. Verkligheten kommer med en stor slägga och slår mig kraftfullt i bakhuvudet. Framför mig ser jag något som ser ut som liten... Chevy. Huvudet är stort. Benen korta. Armarna är på plats. Ena armen är utsträckt. Handen svajar. Jag tror att den lilla parveln vinkar till oss. Jag vill vinka tillbaka.
Men jag är rädd att det skulle se konstigt ut.

Jag har just sett ett litet mirakel. Jag ska bli farsa.

7 kommentarer:

Martin sa...

Grattis som fan dude! Matilda drömde ju om det innan jag hörde det på annat håll! :-)

Allt kommer gå topp-bra! Verkligen glad för er skull!

Hegge sa...

Tack mannen!

P sa...

GRATTIS

Kurt "Puppy" Löf sa...

Lyckönskningar och gratulationer! Se till att äta duktigt nu så att du orkar med förlossningen.

Linda Li sa...

Stort grattis till det välsignade tillståndet!!!! Krama Lotta från mig. Du får också en kram förresten...

Anonym sa...

Åh, vad roligt, stort stort grattis! Längtar till på lördag då vi träffas!
Kram Agneta

Anonym sa...

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Har anat det sen du skrev att "Chevy e ett fint namn"...jobbigt me hintar sådär-bättre å skriva det i klartext som nu.
Grattis till er båda, va roligt. Ta hand om er alla 3 ;) Hälsa Lotta så gott, kramar från Jessica och Andreas