Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 24 mars 2009

Gräddhyllan

Varje dag i flera år har jag vandrat samma väg. Fram och tillbaka. Morgon som kväll. Natt som dag. I regn. I snö. I stekande sol. I storm. I medgång. I motgång. I passgång. Jag har lärt mig alla mänskliga gångarter under denna långa svåra tid. Jag har fått plattfot, skoskav och skrevsvamp. Jag har hoppat hage mellan kanyler, tomflaskor och egen förtvivlan på väg till jobbet från bilen. Och plötsligt en helt vanlig tisdag. Denna glädjens dag. Plingade det till i mailkorgen. Jag har äntligen fått en parkering. På gräddhyllan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är det min tur. Jag kommer att få nåt bättre. MYCKET BÄTTRE SÄGER JAG! Jag ska fan i mej parkera i trapphuset. Nej i pentryt. Fan, frågan är om jag inte skulle kunna parkera vid mitt skrivbord, veva ner rutan och knippeknappa på datorn inifrån bilen. Så får det bli.

Hegge sa...

Lyllo!