Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 27 mars 2009

Helgen



På lördag gör vuxna män saker tillsammans. Brorsan har 40 års partaj.

Vi börjar lördagen med att panga med kraftiga skjutvapen på en bana någonstans söder om stan. Här snackar vi tydligen riktigt rejäla pjäser. Jag tar med senaste numret av Guns & Ammo, sydstatsflagga, solstol och min husvagnstrailer.

På eftermiddagen fortsätter vi med den betydligt lugnare sporten bowling, med skor som luktar ost, på Ballbreaker. Jag tar med luktsalt, klot med ingjuten guldhamster, två liter klorin och min maskot av Sune Mangs i miniformat.

Sedan vankas det grillat med inhyrd grillmästare. Här snackar vi fet köttbuffé. Vildsvin, lamm och andra döda marinerade djur. Härligt. Jag tar med min frus gravidbrallor, köttyxa, lösskägg och vikingahjälm.

På småtimmarna sätter vi upp en pokerturnering. Fram med eldvatten, marker och uttryckslöst ansikte. Jag tar med solbrillor, cigarr, ett obehagligt grin och några ess i skjortärmen.

Jag tror det kommer bli riktigt trevligt. Och på söndag lyssnar jag på storband igen.

Inga kommentarer: