Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 26 maj 2009

Det närmar sig...



Det börjar närma sig semester. Fyra ynka veckor kvar. Sen är det dax för den årliga fiskeveckan i Norrland. Jag följer dagligen väderrapporterna från Åre. Lusläser alla fiskerapporter som kommer in till olika fiskebloggar. Tittar på samtliga webbkameror som är uppsatta runt Åredalen. Jag är som ett svart hål som sväljer all information om väder, vind och fiske. Det är en enda vecka om året det är intergalaktiskt bra fiske. Prickar man den är lyckan gjord. Det handlar om tajming. Och tur. När jag tänker efter handlar det förstås om rätt sorts whiskey också. Single malt. Ingen fisk utan Herr Malte som jag brukar hojta i båten. Och pipan förstås. Ett par kraftiga hyperventileringar i svaveltutan så kan allt hända.

I år tar jag med Herr Hamilton till pipa och puff, Herr Malte för tur och tunnelseende och Herr Pelle som sällskap och bete.

Inga kommentarer: