Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 14 maj 2009

Påsen



Uppe med tuppen i morse. Riktigt jäkla tidigt alltså. Åker till jobbet. Parkerar bilen. Tar en snabb titt i backspegeln innan jag kliver ur. Vad fan är det med ögonlocket? Hänger som på en jäkla cocker spaniel vovve. Jag tar fingret och liksom pillar in påsen igen. Fint. Allt är på plats igen.

Plopp.

Vad fan.
Skinnpåsen åker plötsligt ut igen som en trasig rullgardin. Jag pillar genast tillbaka påsen. Trycker till ordentligt. Anstränger mig för att den inte ska ploppa ut igen. Försöker spänna hela ansiktet med ett stort grin.

Plopp.

Men vad i hela helvete! Trycker åter igen till med fingrarna. Den här gången försiktigt. Långsamt. Med ett stort lugn. Inte hetsa upp sig nu. Påsen är på plats igen. Härligt. Blinkar inte överhuvudtaget med högra ögat. Börjar långsamt försöka ta mig ur bilen. Håller huvudet still. Öppnar förardörren. Tar ett försiktigt kliv ut ur bilen. Reser mig upp i slowmotion. Ute ur bilen. Yes! Who´s your daaaaddy! Slår igen bildörren.

Plopp.

2 kommentarer:

Martin sa...

Kan ju vara åldern också... du kanske blev gammal över natten. Bli kompis med Nivea http://bit.ly/10NFSp :-)

Hegge sa...

Taget! Imorgon är det jag som vaknar med två gurkskivor för ögonen och balsamerad i Nivea som en mumie.