Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 27 maj 2009

Kursen

Ikväll fortsätter jag min Longdrivingkurs på Kista golfcenter. Läxan tills ikväll var att slå 1000 bollar. Precis som när jag var ung och gick i skolan så har jag slarvat med läxan. Jag har i bästa fall slagit 300 bollar med drivern. Resultatet hittills efter lektion nummer ett och en del övning är att jag faktiskt slår aningen längre. Men riktningen är lika osäker som en femtonårings sexdebut. Antingen kommer jag för tidigt med armarna i svingen och slår så långt till vänster att Lars Ohly skulle tappa trosorna och bjuda mig på örtté. Eller så kommer jag försent med armarna och slår så långt till höger att Fredrik Reinfeldt vill ligga sked med mig. Det är mycket jobb kvar att göra. Så. I kväll lämnar jag kjolen hemma och tar med mig luktsalt, stolpiller och underarmar av stål.

Inga kommentarer: