Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 19 maj 2009

Who´s your caddie!

Föräldrakurs i går. I morgon börjar jag på Longdrivingkurs ute på Kista Golfcenter. Då ska världens mest långtslående vänsterspelare, Marcus Edblad, lära mig att slå längre och rakare med driverhelvetet.
Jag har de senaste golfrundorna nästan helt övergivit teknik och känsla och istället kört vansinnes-powergolf med siktet inställt på 100% attack. Jag har drivit bollen långt. Långt ut. På ställen bollen aldrig tidigare varit. Så långt ut i vildmarken att man hittat nya arter när expeditionen Hitta Bollen! gett sig iväg. Hubble-teleskopet har till med rapporterat flertalet väldigt små vita runda himlakroppar i omloppsbana runt jorden.
Jag tar i så mycket att jag har börjat göra en konståkningspiruett efter slagen. Jag har balans som Christer Pettersson efter två flaskor Baileys och en flaska vodka utknuffad på nyspolad is med sockiplast på Östermalms IP. Jag siktar så dåligt att Sune Mangs med ögonbindel, elchocker i pungen och en bandyklubba i handen skulle träffa fler fairways än jag. Jag har skjutit bort fler bollar än vad Kungen har felstavningar genom åren.
Det är dags nu. Att ta tag i detta helvete. Jag ska banne mig slå galet långt efter kursen. Och riktigt jäkla rakt.
Rakt ut i skogen. Inte snett ut i skogen.

Inga kommentarer: