Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 5 maj 2008

400 dagar senare


Lotta & Ninas 30-års fest för över ett år sedan. Det var då det hände. Frieriet. Jag skulle gissa att jag här övar på mitt kommande frieri. Flaskan är ett substitut för min käresta. Man kan se det allvarliga i min blick. Koncentrationen. Full fokus. Luften fullständigt vibrerar av romantik och kärlek. Se så ömt jag håller i flaskan. Det kunde lika gärna ha varit ett litet vaktelägg. Eller en guldhamster. Eller en citronfjäril som precis krypit ur sin puppa. Jag artikulerar som en finsk same med bettskena för att vara tydlig och rak. Det är bra. Det är viktigt att budskapet går fram snabbt och enkelt. Utan missförstånd. Redan här kan man se att denna kärleksoperation kommer att gå som tåget några timmar senare. Väl inövad. Planerad i minsta detalj. Inte ens flaskan kunde säga nej. Vi förenades i en djup kärleksfull kyss. Jag och min lilla flaska.

Inga kommentarer: