Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 12 maj 2008

Ja!


5 dagar kvar till dopparedan. Jag måste börja fila på mitt "ja!" Jag har övat på några olika varianter men inget har blivit godkänd av Lotten. Här följer 5 alternativ.
Ált 1: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaa! (Med lång betoning på a:na, kort j i början, mikropaus vid mellanslaget)
Alt 2: Nnnnnnnnjaaaaaaaaa! (Med lång betoning på n:et, stark avslutning på a:na)
Alt 3: Jaoooouuuuuuuuuu! (Skånsk betoning, inget konstigt, mer än att jag är från Stockholm)
Alt 4: Hjo ( Norrländskt ja, med vindpust i början, kort o, andas in samtidigt)
Alt 5: Jo fyr helvite! ( Danskt ja, berusad av starksprit, valfri betoning)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du väntar mer än 10 sekunder med att säga ja så lägger jag 100:- för varje sekund som du väntar (max 30 sek, så 3000 lätta stålars att tjäna...

David Vujic sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
David Vujic sa...

Svara på kinesiska!

Shì - uttalas ungefär scchhhhrrrrrr.