Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 30 maj 2008

Kaos


Tack Condoleezza. Condoleezzzzzzzzzzzzzzzza... För köerna i morse. Kaoset. En härlig meny bestående av en ond orchkvinna som ska sova i City men snacka skit i Väsby. Ett gäng trafikolyckor. Tuffa poliser som inget hellre vill än att åka i karavan med blåljus och sirener fram och tillbaka mellan City och Arlanda. Så kryddar vi det hela med en vanlig fredagsrusning och diverse avspärrningar. Rör om. Låt stå i 60 minuter i bilkö. Låt dig väl smaka. Serveras varm. Lika varm som det är inne i vår bil. AC:n är trasig. Jag är en tjock vit man i turkisk bastu. På hjul. På måndag åker jag till jobbet naken. Jag tar med trähink med vatten med tillhörande slev till bastun. Kanske lite björkris. En öl kan också smaka. Och ser jag Condoleezza på vägen så bjuder jag in henne i bastun. Vrider upp värmen på max. Hoppar ut. Låser dörrarna. Kastar nycklarna. Och tar en taxi till jobbet. Med AC.

Inga kommentarer: