Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 22 maj 2008

Saker att se fram emot



Jag försöker peppa mig själv med saker att se fram emot. Nu när bröllopet är över. För att lägga den just nu lite trista vardagen åt sidan. Jag tror faktiskt. Eller. Jag är säker. På att just jag skulle passa som lyxlirare. Inte jobba. Inte göra många knop. Bara njuta av livet. Äta och dricka gott. Jag vet. Man skulle säkert tröttna säger ni. Men inte jag inte. Jag är fan född till livsnjutare. Inte till att arbeta. Jag ska köpa trisslotter nu. I mängder. Skrapa. Skrapa. Skrapa. Sen hoppas jag få vara med i TV4 morgon. Och skrapa. Och vinna. Högsta möjliga vinsten. Sen ska ni få höra på mitt allra bästa galna vetenskapsman-skratt ni någonsin hört i direktsändning. Jag ska skratta så jävla högt att dom kommer få bryta sändningen och kasta in Tillfälligt avbrott-skylten i en timme i rutan. Sen tar jag min fru under armen och går ut på gatan och vrålar: "Ett kuuuungarike för en taaaaxi!"

Saker att se fram emot.

Vår. Fotbolls-EM. Men Sverige går inte vidare från gruppspelet. Jäkla träben allihopa.

Midsommar. Fiskeveckan i fjällen. Eldvatten & fiskevatten i en hel vecka. Vuxna män gör mogna saker tillsammans. Jag tar med fyra flyttkartonger fiskeprylar, pipa och ett par kalsonger.

Sommar. Grilla, dricka öl och vin. Poolpartyn. Spela golf. Om vädret tillåter. I annat fall blir det bara öl och vin. Och så byter jag resten mot Xbox360 och tjocka teve-glasögon.

Höst. Italien. Toscana. Vingård. Jag. Fru. Mat. Vin. I massor. Varje dag. Burp. Jag tar med maghjul och stretchbyxor.

Jag vill revidera min craplist när jag ändå skriver:
1. Stockholm. Varje gång vi åker söderut på semester vill jag flytta. Söderut.
2. Fläskotlettfrisyrer. Varje gång jag ser en vill jag gnugga dom i håret. Hårt. På ett vansinnigt sätt.
3. Lidl. Jag vill springa in där och bajsa på golvet. En jättehög. Men det är ju Lidl. Så dom lär inte bry sig.
4. Vägen till Göteborg. Reser alla Göteborgare fortfarande med häst och vagn?
5. Mördarsniglar. Jag lägger dom i en påse med salt. Så dom dör långsamt. Låååångsamt. Och så skrattar jag högt så grannarna drar ner persiennerna och håller för öronen på sina barn. Muhahhahhahahhahahahahahahaaaaaa!

Inga kommentarer: