Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 9 maj 2008

Dålig fisk


Jag är sjuk. Som en dålig fisk känner jag mig. Små svullna ögon. Fjällig hy. Lite slapp i fenorna. Lätt slemmig. Sprattlar till då och då. Ligger och smågapar i soffan. Som att jag sippar efter syre. Gälarna värker. Jag ligger med buken uppåt.
Poolen är nu 20 grader varm. Men det lär inte bli något simma av för den här fisken i helgen tyvärr. Jag ligger här uppsköljd på strandkanten. Jag börjar svullna upp. Jag börjar lukta illa. Jag är en dålig fisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du överlever.... sluta tyck synd om dig själv... du vet franska revolutionen de skulle varit glada för en förkylning

krya på dig

Anonym sa...

Jag kan acceptera en fisksmiskare i familjen, men en dålig fisk.......... måste tänka på saken.

Krya på dig