Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 19 maj 2008

Sveriges baksida


Göteborg. Sveriges baksida. Sveriges stjärthål. Är det ingen som besöker Göteborgstrakten längre? Så. Man behöver inte bygga ut något större vägnät dit. Klåpare. Resan hit med bil tog typ 100 år. Motorväg? Vad är det för något? Sveriges näst största stad men vägen dit är ett skämt större än Lasse Kronér. Men. När vi väl kommit ner till Smögen och får lägga våra trötta blickar på det fantastiska landskapet och känner lukten av havet. Ja. Då vänder allt. När vi dessutom läser ordet "svit" på vårt hotellrum när vi bokat ett vanligt dubbelrum. Ja. Då vänder allt. När vi ser den enorma verandan till vårt rum och utsikten över havet. Ja. Då vänder allt. När jag ser skumpan på bordet. När jag ser bubbelpoolen i vårt stora badrum. Ja. Då vänder allt. Från att vara i Sveriges stjärthål med lukten av bajs till att istället vara på Sveriges gräddhylla med lukten av hav och fisk. Det kan inte vara bättre.
Vi har redan badat bubbelpool, druckit skumpa 2 gånger och tagit en tupplur på de få timmar vi varit här. Nu sitter jag med whiskey i handen och fotat en närgången mås som var på väg in rummet från altanen. Nu ska jag festa med en röka till eldvattnet. Sedan väntar en 3 rätters middag med smaker från havet. Och med utsikt över min lilla fru. Lika vacker som havet utanför.

Inga kommentarer: