Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 6 maj 2008

Konstig dröm


Jag har tänkt att jag skulle klippa mig i veckan inför bröllopet. Putsa lite på frippan. Så jag är lagom snygg i barret till bröllopet och att det inte ser alldeles nyfriserat ut. Så i natt hade jag en märklig dröm. Jag gick och klippte mig på mitt vanliga ställe här i Globen centrum. Men frisyren blev något helt annat. Hon tvinnade mitt hår till något som liknar dreadlocks och fick håret dessutom att stå rakt upp. Inte nog med det så färgade hon håret på mig. Det skulle blekas till 100 % vitt. Men det lyckades inte helt. Håret var helt rosa från början och gick så småningom om till något mer åt det bleka laxrosa hållet. Slutresultatet ser ni på bilden. Det mest märkliga var att jag var grymt nöjd när jag gick ifrån frisören.

Det kanske inte är en så tokig frisyr ändå. Jag tar med mig denna bild som inspiration när jag går och klipper mig i veckan. Bankar näven i bordet och vrålar: "I have a dream!"

Inga kommentarer: